Seguiment de la Declaració a favor del patrimoni natural de Catalunya

Segon comunicat de les entitats convocants

Les entitats convocants de la Jornada del 29 de març, en què es va presentar la Declaració a favor del patrimoni natural de Catalunya, us informem de les novetats que han tingut lloc des del primer comunicat que vam emetre el 31 de maig:

·         Segueix creixent el nombre d’entitats i persones adherides a la Declaració.

·         El 6 d’abril, tres portantveus de la Declaració van comparèixer a la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya per exposar-ne les raons i el contingut. Van intervenir-hi Jaume Grau, d’Ecologistes en Acció, en representació de les entitats ecologistes; Susana Pascual, del COAMB, en nom dels col·legis professionals, i Josep Maria Mallarach, des de l’àmbit acadèmic. Tota la compareixença va ser transmesa pel canal de TV del Parlament.

·         El 25 de juny, el president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, va convocar els presidents de l’IEC i de la ICHN, Joandomènec Ros i Joan Pino, a resultes de la carta en què se li va trametre el text de la Declaració acompanyada de la llista de les entitats adherides fins aleshores. Li varen exposar la desproporció de les retallades en matèria de patrimoni natural, els problemes derivats de la ubicació de les polítiques sobre patrimoni natural dins l’estructura de la Generalitat i el consens ampli i divers amb què compta Declaració.

·         Ja es pot consultar el resum editat de les presentacions de la Jornada sobre el patrimoni natural, que inclou la Declaració i la llista d’entitats adherides fins avui. Us agrairem que en feu la màxima difusió.

·         La premsa s’ha fet ressò de la Declaració, amb articles, entre altres, a l’ARA i a La Vanguardia que podeu consultar aquí

·         Fa pocs dies, algunes entitats del sector forestal han emès una nota de premsaen resposta a la Declaració.

·         Estem preparant un mapa en línia per recollir, amb participació de totes les persones que vulguin participar-hi, les agressions i impactes que pateix el patrimoni natural de Catalunya.

Atentament,
*  Centre de Sostenibilitat Territorial, Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya, Col·legi de Geòlegs de Catalunya, Depana, Ecologistes en Acció, Ecologistes de Catalunya, Institució Catalana d’Història Natural (ICHN), Institut d'Estudis Catalans, Institut del Medi Ambient - UdG, Obrador del 3r Sector Ambiental, Societat Catalana d'Educació Ambiental, Societat Catalana de Geografia, Sociedad Geológica de España, Xarxa de Custòdia del Territori.