Seguiment de la Declaració...

Seguiment de la Declaració a favor del patrimoni natural de Catalunya

Primer comunicat de les entitats convocants

A més d'agrair-vos l'adhesió a la Declaració a favor del patrimoni natural de Catalunya volem fer-vos partícips dels avenços que van tenint lloc, i confiem poder emetre comunicats més regularment.

Reunides el 6 de maig passat, les entitats convocants* de la Jornada sobre el patrimoni natural que va tenir lloc el 29 de març hem valorat positivament l’acollida que està tenint la Declaració i hem acordat dur a terme diverses accions, ja que entenem que ni la Jornada ni la Declaració eren una finalitat en si mateixes. Per tal de facilitar que les reclamacions que recull la Declaració arribin a bon port i siguin escoltades i resoltes, hem acordat:

_ Mantenir oberta l’adhesió a la Declaració, per seguir sumant suports, i alhora mantenir el bloc com a centre d’informació útil per als adherits en matèria de conservació del patrimoni natural de Catalunya.

_ Reforçar el contacte amb els mitjans de comunicació, per donar més ressò al contingut de la Declaració. Al bloc podreu compartir les notes de premsa i tota la informació que es vagi generant.

_ Fer una publicació divulgativa dels continguts de la Jornada i de la Declaració, per facilitar-ne la difusió.

_ Promoure la incidència política i institucional de la Declaració, lliurant-la als màxims responsables polítics. En aquest sentit, el Grup de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya ha demanat la compareixença de tres entitats convocants, com a portantveus de la Declaració, el proper dia 4 de juny. També s’ha acordat fer la primera tramesa oficial de la Declaració al president de la Generalitat de Catalunya abans del dia 5 de juny (Dia mundial del medi ambient).

_ Instar les entitats i persones adherides a difondre, en l’àmbit de les vostres activitats, el contingut de la Declaració, i oferir-vos la possibilitat de formar part de la xarxa d’organitzacions convocants (si us hi voleu involucrar més directament), tot demanant-vos una participació activa.

_ Designar tres entitats portantveus de la Declaració; per a l’àmbit acadèmic/recerca (ICHN), professional (COAMB) i ecologista/social (Ecologistes en Acció)

A més, i a iniciativa de dues entitats convocants, demanem específicament suport a les organitzacions i persones adherides per tal de:

Vincular el contingut de la Declaració amb la Setmana del Voluntariat Ambiental, en funció del programa d’activitats que tingueu previst

Elaborar un mapa dels conflictes ambientals més rellevants de Catalunya, a partir de la informació que us serà sol·licitada en breu

Comptem amb el vostre suport per tirar endavant totes aquestes accions, i seran molt benvingudes les aportacions que ens feu arribar per millorar-les i fer-ne més difusió.

Atentament,

*  Centre de Sostenibilitat Territorial, Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya, Col·legi de Geòlegs de Catalunya, Ecologistes en Acció, Ecologistes de Catalunya, Institució Catalana d’Història Natural (ICHN), Institut d’Estudis Catalans, Institut del Medi Ambient - UdG, Obrador del 3r Sector Ambiental, Societat Catalana d’Educació Ambiental, Societat Catalana de Geografia, Sociedad Geológica de España, Xarxa de Custòdia del Territori.

Joomla templates by a4joomla